Kako izabrati idealnog influensera za vaš brend

Možda ste se i Vi jedni od onih koji su se zapitali: Kako izabrati idealnog influensera za vaš brend?

Trenutno na društvenoj mreži Instagram postoji više od milijardu aktivnih korisnika. Da li mi to voleli ili ne, pojedinci su se vremenom izdvojili kao uticajne osobe čijem izboru velika većina veruje, a nazivamo ih influenserima. Influenseri su postali jedan od najbitnijih kanala internet komunikacije, hteli mi to da prihvatimo ili ne.

Kako-izabrati-idealnog-influensera-2
Porastom interesovanja za ovim popularnim zanimanjem dovelo je do toga da neki korisnici kupuju lajkove kao i pratioce, pa je tako skoro otkriveno da čak 30% uticajnih osoba iz SAD i Velike Britanije nemaju organsku publiku, već su pribegavali kupovini istih. Postoji mnogo različitih aplikacija kao i sajtova koji nude uslugu kupovine pratilaca i lajkova. Samim tim njihovi lajkovi dolaze od lažnih naloga i takozvanih botova na ovoj društvenoj mreži, što znači da oni nisu dobri influenseri za vaš brend. Pored ove činjenice takođe treba proveriti da li se postojeća publika influensera uklapa sa strategijom komunikacije i sa ciljnom grupom vašeg brenda. Npr. ukoliko se vaš brend zasniva na prodaji vegetarijanskih burgera, ne bi bilo dobro promovisati ga preko influensera koji nije kompatibilan ovakvom načinu ishrane. Koraci pri biranju pravog influensera su ključni za uspešnu kampanju. Ukoliko ne znate odakle početi, najbolje bi bilo da krenete od istraživanja svakog influensera pojedinačno.
kako-izabrati-idealnog-influensera-2 (2)

Evo konkretnih načina kako izabrati idealnog influensera za vaš brend

1. Pažljivo proučite istoriju influensera kao i publiku koja ga prati:

Pažljivo pogledajte koliko ljudi se zaista angažuje oko objava uticajne osobe, kakve objave je objavljivao ranije, a kakve sada. Takođe, pratite ga jedno vreme i sagledajte da li komunicira proizvode/usluge nekog od konkurenata i da li komunicira proizvode/usluge koji se kose sa vašom strategijom komunikacije. Postoji puno besplatnih alata preko kojih možete uvideti da li je influenser porastao odjednom iliti preko noći, što nam ukazuje na kupovinu pratilaca ili da li je profil rastao organski tj. normalnim putem. Jedan od besplatnih online alata je i socialblade.com preko koga grafički prikazano možete uvideti rast influensera.

2. Slušajte influensere:

Često se dešava da influenseri tokom svojih objava i Instagram priča dele svoje stavove i principe o životu. Odvojite vreme kako biste ispratili njihov način života, životne ciljeve kao i njihove inhibicije. Tako ćete najbolje shvatiti da li su vaš brend i influenser zaista kompatibilni. Pogledajte koje su kampanje do sada radili i ispratite ih, kao i rezultate istih.

3. Komunikacija je ključ uspeha:

Nije dovoljno samo poslati poruku influenseru i već otpočeti saradnju. Komunikacija sa uticajnim osobama je takođe bitna stvar. Održavajte kontakte sa influenserima, jer ćete na takav način ostvariti prisan odnos i lakoću u komunikaciji pri ostvarivanju kampanja. Ipak, ukoliko prvi put sarađujete sa istim, a kako ne bi došlo do zabune između njih, vas i klijenta. Pozovite ih na sastanak. Pored sve online komunikacije i online života, neki dogovori se ipak bolje donose uživo.

Podelite tekst

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Saznajte više o Aurora Digital Solutions, agenciji za digitalni marketing na linku OVDE

Ova Internet stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. 

Korišćenjem ovog sajta se slažete sa korištenjem kolačića (cookies).

 

Više o tome možete pronaći u našoj politiki privatnosti i kolačićima