Kada product placement pronađe svoje mesto

Koliko puta se samo desilo da u toku filma, glavni akter popije limenku Pepsija i to prosto naglasi, ili često izgovori da on kafu pije samo iz Starbucks-a? Češće, nego što mislite. Ukoliko do sada niste znali – naleteli ste na takozvani product placement.

Product placement poznat i kao ugrađeni marketing je jedan od marketinških metoda koji se bazira na tome da integriše proizvod ili brend u medij kao što su televizijske serije, filmska ostvarenja, televizijske emisije, muzički spotovi i slično. Neretko je ovakav metod baš očigledan za gledaoce, ali često je i suptilniji, pa se i ne mogu primetiti na prvi pogled. U nastavku ovog teksta proći ćemo kroz neka filmska i muzička ostvarenja koja ste sigurni smo gledali, ali možda niste obratili pažnju na ove detalje iliti product placement-e.

Dobar primer product placement u muzičkim spotovima jeste svakako devetominutni muzički spot, koji je proglašen za najbolje slično ostvarenje iste godine, a sadrži dosta ovakvih proizvoda. Coca Cola, Miracle Vhip, Polaroid su samo neki od brendova koji su našli svoje prisustvo u spotu za pesmu “Telephone” Lady Gage & Beyonce. Baš poput njih, u istom spotu našli su se i Virgin Mobile, Hevlett Packard, ali i veb stranica za upoznavanje. Lady Gaga, zaista zna da provuče product placement, čak i kada joj se limenka Coca Cole nađe u kosi.

Focus on!

Dobar primer je i Arirana Grande sa svojim spotom za pesmu “Focus” koji možemo i nazvati reklamom za Samsung Galaxy telefone. Gotovo je nemoguće propustiti prikaz Samsung Galaxy Note 5 telefona u ovom spotu. Ne samo da se kadar fokusira na telefon tokom trajanja muzičkog videa, već je celokupna tema spota poput galaksije. Slučajnost ili ne? 🙂
Pogledajte spot i “Focus on!”

Kada je reč o velikim filmskim ostvarenjima, kao i televizijskim serijama, možemo reći da se ovde product placement češće pojavljuje. Recimo, serija Sex and the City je kroz svoje emitovanje u trajanju od šest sezona i dva filma, u svoje kadrove ugostila pregršt brendova koje ste sigurno primetili. Modni komadi poznatih dizajnera, nakit, pića, kozmetički proizvodi, cigarete, samo su neki od jasno vidljivih primera product placement-a provučenih kroz ovu televizijsku seriju. Svako ko je pratio seriju, u pola noći bi se setio da su Kerine omiljene cipele brenda “Manolo Blahnik”, omiljeno piće “Cosmopoliten”, kao i čarobne venčanice u kojoj je treba da se venča dizajnerke “Vivienne Westwood”. Baš zbog ovih primera product placement-a serija Sex and the City, smatra se jednom od serija sa najviše plasiranja proizvoda.
Umalo da zaboravim:

"Ostaću upamćena kao amerikanka koja je pala u Dioru!"

Ljubitelji filmova o Džejms Bondu, znaju koliko samo on obožava Martini. Kažu da većina ljudi na svetu razmišlja o Martiniju kada govori o Džejms Bondu. Međutim, u filmu SkyFall desio se preokeret. Poznati pivski brend Heinken, zamenio je Martini u ovom filmskom ostvarenju. Da li ste to primetili?

Sigurni smo da ste svi odgledali barem jednu epizodu čuvene TV serije “Prijatelji”. Kao i u ostalim velikim televizijskim serijama i ovde ima dosta primera product placement-a. U nastavku vam ostavljamo par fotografija, pa procenite sami da li su suptilni ili ipak ne? 🙂
Product-placement-blog-5

Podelite tekst

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Saznajte više o Aurora Digital Solutions, agenciji za digitalni marketing na linku OVDE

Ova Internet stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. 

Korišćenjem ovog sajta se slažete sa korištenjem kolačića (cookies).

 

Više o tome možete pronaći u našoj politiki privatnosti i kolačićima