Šta je digitalni marketing?

blog1

Sa ovim pojmom ste se sigurno susreli više puta, ali je velika verovatnoća da niste znali da objasnite na šta se on tačno odnosi.

Najjednostavnije sročeno, digitalni marketing predstavlja vid oglašavanja, odnosno promociju i prodaju usluga jednog brenda putem online platforma za komunikaciju.

On je zapravo segment tradicionalnog marketinga i od njega se razlikuje samo po tome što se sadržaj plasira publici putem društvenih mreža, mobilnih aplikacija, email-a i sličnih online medija.

Zašto i kome je koristan?

blog2

Naše želje i potrebe se paralelno menjanju sa konstantnim tehnološkim napretkom i ubranizacijom – samim tim se sve više zapostavljaju tradicionalni vidovi oglašavanja putem reklama na radiju ili televiziji, a sve više se okrećemo digitalnoj sferi.

Ovo znači da je našoj publici bitnije i korisnije da se informiše putem Interneta, pa tako reklamni spot na TV-u biva zamenjen sponzorisanim postom na Facebook-u, story-jem na Instagramu, iskačućim videom na Youtube-u.

Da li ste znali da je prosečan raspon pažnje osobe svega 12 sekundi? Ukoliko Vas je ovaj podatak iz 2000. godine šokirao, danas je taj broj smanjen na 8 sekundi.

Ovo samo ukazuje na činjenicu da su ljudi danas preplavljeni obiljem informacija i da je vrlo važno uočiti koje su njihove specifične tendencije i potrebe. Ukoliko želite da imate uspešan biznis, od ključne je važnosti da razumete Vašu publiku i da iznađete adekvatan način da se sa njom i povežete.

Digitalni marketing pored samog oglašavanja podrazumeva i brojne marketinške strategije za pozicioniranje produkta, kreiranje sadržaja, analizu tržišta, publike i potrošačkih navika, kao i segmentaciju publike. To znači da danas možete efikasnije poslovati jer ćete imati uvid u to ko je Vaša publika, šta ona očekuje i želi od Vas, kao i kako Vi možete to da ispoštujete.

Glavna mana tradicionalnog marketinga jeste ta što ne možemo pouzdano izmeriti učinak jedne reklame – možemo znati koliko je ljudi pogledalo reklamu na TV-u, ali ne i to da li je taj akt bio svojevoljan ili su je pogledali u prolazu, kao i da li se ona ljudima svidela.

Digitalni marketing daje egzaktne podatke i njegov efekat je merljiv, jer možemo statistički sagledati koliko ljudi je videlo našu reklamu, kakav uticaj je ona imala i koje su eventualne greške bile. Takođe, može nam dati bolji uvid u to zbog čega se naš proizvod lošije plasira na tržištu, zbog čega nam je prodaja opala i koji su koraci ka rešavanju ovakvih problema.

Koji su benefiti?

Digitalni marketing je tokom poslednje decenije postao esencijalan i neizostavan deo svakog vida poslovanja zbog svojih brojnih benefita i neiscrpnih mogućnosti.

Osnovne prednosti jesu :

  • Efikasnija prodaja
  • Isplatljivije poslovanje i merljiv učinak
  • Podizanje svesti o samom brendu
  • Kreiranje i proširenje baze klijenata putem društvenih mreža
  • Bolje pozicioniranje na tržištu

Koji su elementi?

Digitalni marketing je koncipiran od sledećih 7 elemenata:

1. SEO (Search Engine Optimization)

SEO ili optimizacija veb-sajta za pretraživače se odnosi na proces poboljšanja količine saobraćaja od pretraživača (npr. Google) ka Vašem veb-sajtu. To se postiže korišćenjem ključnih reči i linkova na Vašem sajtu, kako bi se on bolje rangirao u pretrazi. Ovo znači da ćete se Vi pojaviti među prvim opcijama kada neko na Google-u traži određenu uslugu ili proizvod koji nudite.

2. Content Marketing

Content Marketing je strategijsko kreiranje sadržaja za promociju Vašeg brenda, stvaranje prometa i podizanje svesti kod sadašnjih i potencijalnih klijenata.

Kako biste adekvatno pozicionirali Vaš brend, neophodno je spoznati emociju iza njega i odrediti za šta se on zalaže i šta zastupa.

Svaki brend može biti unikatan, a content marketing služi da iskristališete zbog čega je on poseban i potreban.  U skladu sa tim, on bira adekvatnu strategiju pomoću koje će plasirati Vaš proizvod i uspostaviti adekvatnu konekciju sa ciljanom publikom.

On to postiže pomoću kreativnih postova na društvenim mrežama, blogova, e-knjiga, video materijala,…

3. SMM ( Social Media marketing)

Ovaj vid marketinga označava korišćenje društvenih mreža na kojima će se plasirati prethodno navedeni sadržaj. Social media marketing koristi platforme poput Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, kako bi Vaš auditorijum lakše bio informisan o uslugama koje nudite.

Na ovaj način Vi širite Vaš biznis i dospevate do ljudi na mnogo lakši i brži način. Međutim, vrlo popularna tehnika promocije usluga može biti i uz pomoć uticajnih ličnosti na društvenim platformama – influenserima. Oni mogu kreirati pozitivan publicitet za Vaš brend i na taj način proširiti glas o njemu.

4. E-mail marketing

Kao što samo ime nalaže, ovde se uspostavlja komunikacija sa ciljanom publikom putem e-mail komunikacije. Na ovaj način otvara se mogućnost da se direktno povežete sa klijentima, ostvarite ličniji odnos i bolje predstavite Vaše usluge. E-mail marketing u svojoj interakciji koristi newsletter ( informator o radu), mejlove dobrodošlice/zahvalnice, mejlove sa obaveštenjem o posebnim popustima, specijalnim promocijama

5. Affiliate marketing

Affiliate marketing je tip marketinga kod kojeg dobijate proviziju jer promovišete tuđe proizvode ili usluge na sopstvenom veb-sajtu, i obrnuto.

Ovo se može realizovati npr. uz pomoć Youtube partnerskog programa preko kojeg ćete puštati reklame u vašem videu ili postavljanjem posebnih linkova na vašem veb-sajtu ili nalogu na društvenim mrežama.

Ovaj način uspostavljanja partnerskog oglašavanje je odličan za one koje žele da prodaju svoje proizvide/usluge, ali ne beleže veliku posećenost na sopstvenom sajtu.

6. PPC (Pay-per-click)

Pay-per-click marketing jeste metoda oglašavanja putem plaćanja po kliku. Drugim rečima, vi plaćate za oglašavanje (sponzorisani post ili baner) svaki put kada neko klikne na njega i faktički tako zakupljujete prostor u digitalnoj sferi. Iako može delovati kao skup način reklamiranja, praksa je pokazala da je vrlo isplativ i efektan na duže staze. Najčešće se koristi Google ads, ali pored njega i Facebook reklame, Linkedin specijalizovane poruke i slično.

7. SEM ( Search engine marketing)

SEM ,kao konačan element digitalnog marketinga, se fokusira na što bolji plasman Vašeg veb-sajta prilikom pretrage. On služi kao interdisciplinaran vid marketinga jer kombinuje PPC i SEO marketing kako bi postigao željeni efekat.

Da li Vama treba digitalni marketing?

Najkraće rečeno – DA.

Ako u Vašem poslu sarađujete sa ljudima i ako želite da započnete/održite biznis – digitalni marketing je neophodan!

Kao složen proces, digitalni marketing je fundamentalni deo svakog ozbiljnog poslovanja. Ukoliko želite da idete u korak sa vremenom morate se prilagoditi svim promenama, a to uključuje usvajanje novih metoda i otvaranje vrata Vašeg biznisa novim načinima oglašavanja.

Sada, kada imate jasniju sliku o značaju digitalnog marketinga, potrebno je samo da implementirate njegove elemente i tako podignete Vaš posao na zavidan nivo.

Naš tim eksperata je tu da Vam pomogne u takvom poduhvatu – lociraćemo probleme i dati adekvatno rešenje kako bismo Vaš posao uzdigli na najveću moguću lestvicu – kontaktirajte nas za besplatno savetovanje!

Podelite tekst

Saznajte više o Aurora Digital Solutions, agenciji za digitalni marketing na linku OVDE

Ova Internet stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. 

Korišćenjem ovog sajta se slažete sa korišćenjem kolačića (cookies).

 

Više o tome možete pronaći u našoj politiki privatnosti i kolačićima