
Product placement poznat i kao ugrađeni marketing je jedan od marketinških metoda koji se bazira na tome da integriše proizvod ili brend u medij kao što su televizijske serije, filmska ostvarenja, televizijske emisije, muzički spotovi i slično. Neretko je ovakav metod baš očigledan za gledaoce, ali često je i suptilniji, pa se i ne mogu primetiti na prvi pogled. U nastavku ovog teksta proći ćemo kroz neka filmska i muzička ostvarenja koja ste sigurni smo gledali, ali možda niste obratili pažnju na ove detalje iliti product placement-e.
Dobar primer product placement u muzičkim spotovima jeste svakako devetominutni muzički spot, koji je proglašen za najbolje slično ostvarenje iste godine, a sadrži dosta ovakvih proizvoda. Coca Cola, Miracle Vhip, Polaroid su samo neki od brendova koji su našli svoje prisustvo u spotu za pesmu “Telephone” Lady Gage & Beyonce. Baš poput njih, u istom spotu našli su se i Virgin Mobile, Hevlett Packard, ali i veb stranica za upoznavanje. Lady Gaga, zaista zna da provuče product placement, čak i kada joj se limenka Coca Cole nađe u kosi.
Focus on!
Dobar primer je i Arirana Grande sa svojim spotom za pesmu “Focus” koji možemo i nazvati reklamom za Samsung Galaxy telefone. Gotovo je nemoguće propustiti prikaz Samsung Galaxy Note 5 telefona u ovom spotu. Ne samo da se kadar fokusira na telefon tokom trajanja muzičkog videa, već je celokupna tema spota poput galaksije. Slučajnost ili ne? 🙂
Pogledajte spot i “Focus on!”
Kada je reč o velikim filmskim ostvarenjima, kao i televizijskim serijama, možemo reći da se ovde product placement češće pojavljuje. Recimo, serija Sex and the City je kroz svoje emitovanje u trajanju od šest sezona i dva filma, u svoje kadrove ugostila pregršt brendova koje ste sigurno primetili. Modni komadi poznatih dizajnera, nakit, pića, kozmetički proizvodi, cigarete, samo su neki od jasno vidljivih primera product placement-a provučenih kroz ovu televizijsku seriju. Svako ko je pratio seriju, u pola noći bi se setio da su Kerine omiljene cipele brenda “Manolo Blahnik”, omiljeno piće “Cosmopoliten”, kao i čarobne venčanice u kojoj je treba da se venča dizajnerke “Vivienne Westwood”. Baš zbog ovih primera product placement-a serija Sex and the City, smatra se jednom od serija sa najviše plasiranja proizvoda.
Umalo da zaboravim:
"Ostaću upamćena kao amerikanka koja je pala u Dioru!"
Ljubitelji filmova o Džejms Bondu, znaju koliko samo on obožava Martini. Kažu da većina ljudi na svetu razmišlja o Martiniju kada govori o Džejms Bondu. Međutim, u filmu SkyFall desio se preokeret. Poznati pivski brend Heinken, zamenio je Martini u ovom filmskom ostvarenju. Da li ste to primetili?





Podelite tekst
Saznajte više o Aurora Digital Solutions, agenciji za digitalni marketing na linku OVDE